Kam se mám obrátit a na co mám nárok při zrušeném nebo zpožděném letu?
Pokud dojde ke zpoždění nebo zrušení Vašeho letu, v první řadě zachovejte klid a co nejdříve kontaktujte nejbližší přepážku – může to být gate, tranzitní nebo informační přepážka, případně přepážka odbavení. Zaměstnanci Vám poskytnou aktuální informace, pomohou s překnihováním na nejbližší let nebo navrhnout alternativní trasu do cílové destinace. Důležité je také poslouchat letištnímu hlášení, které Vám pomůže s nasměrováním na konkrétní přepážku.
Postup jednotlivých leteckých společností se v případě zpoždění či zrušení letu liší, ale vždy máte nárok na níže vypsané položky.
Aktuálně máte nárok na:
- Stravu a občerstvení přiměřené čekací době – většinou formou poukazů na občerstvení na letišti. Při zpoždění některé letecké společnosti nabídnout občerstvení přímo v gatu.
- Dva telefonní hovory a dvě textové zprávy
- Případně ubytování v hotelu a přepravu mezi ním a letištěm – Hotel Vám letecká společnost sama přidělí a zajistí nebo proplatí dopravu mezi letištěm a hotelem.
- Po příletu do cílové destinace máte nárok na finanční kompenzaci ve výší až 15 000 Kč.
Za všechny Vaše dodatečné výdaje si vždy uschovejte účtenky. Letecká společnost Vám je může proplatit, nejčastější žádosti o proplacení se týkají: úschovny zavazadel, dopravy na/z letiště a dodatečné občerstvení.
V případě úplného zrušení letu bez náhrady máte navíc nárok na vrácení plné ceny Vaší letenky a případně proplacení nové.
Je nutné brát v potaz, že při zrušení letu se vše vyvíjí velmi rychle a zaměstnanci letiště musí nejdříve dostatek instrukce od letecké společnosti o budoucím postupu.